FANDOM

Important Remarques :

Menu de Navigation / Reine Vespoid :

Vespoid Queen is the leader of a Vespoid nest. She is several times larger than the Hunter and has gigantic wings.

MHFU-Vespoid Queen Render 001

PhysiologieModifier

En apparence, elle ressemble à un Vespoid mais avec un exosquelette strié couvrant ses entrailles souples, ses ailes sont transparentes et elle à une sorte d'objet en rubis sur sa tête, indiquant sa position en tant que Reine.

CapacitésModifier

Elle à un grand dard sur sa queue qui libère un gaz infligeant une baisse de la défense. Quand la Reine Vespoid pulvérise son gaz, les vespoids dans la zone deviennent plus agressifs.

HabitatModifier

Jusqu'à présent, la Reine Vespoid apparaît dans la Jungle et dans la Vieille Jungle.

Apparitions
Modifier

Logo-MHFU (2009) Logo-MHP2G (2008) Logo-MHFU (2009)
Opus principaux
Série Frontier
  • Aucune apparition
Spin-off
  • Aucune apparition

Description en jeuModifier

Monster Hunter Freedom Unite
MHFU-Vespoid Icon A massive thorax and brilliant, gigantic wings mark the Vespoid Queen. It commands its subjects through unique flight patterns, and will stab any intruders with a poisonous stinger that also causes paralysis. It also spits acidic bodily fluid at its prey.

NotesModifier

  • Although there was a "Vespoid Queen" in a Monster Hunter Freedom 2 Download Quest, it was simply an enlarged Vespoid which could inflict greater damage and had more health than its smaller companions. Its appearance in Monster Hunter Freedom Unite is the first time it has been an actual separate monster from regular Vespoids.
  • Some of the Rewards obtained from defeating the Vespoid Queen can be obtained from other sources, such as the Bug Tree in Pokke Farm.
  • It is only possible to block the Vespoid Queen's acid spray by using the Guard Inc skill.
  • She can be easily stunned with flash bombs.
  • The Vespoid Queen cannot be affected by Pitfall Traps or Shock Traps, due to the fact that she never touches the ground (while alive).