FANDOM

Important Remarques :

Menu de Navigation / Blangonga Cuivré :

Blangonga Cuivré est une sous-espèce de Blangonga introduite dans Monster Hunter Freedom Unite. Il habite des régions désertiques et peut être rencontré au HR8.

CopperBlangonga

PhysiologieModifier

N'ayant plus sa troupe de Blangos, il est devenu plus grand et plus fort. Il possède une fourrure brune au lieu de la fourrure blanche habituelle. La mâchoire du Blangonga Cuivré face est beaucoup moins compacte et abrite une large série de canines.

CapacitésModifier

Au lieu de lancer des blocs de glace dans les airs, il jete de gigantesques rochers et à la place d'un souffle glacé il utilise un souffle de sable qui peut instantanément assommer le chasseur ou les compagnons felynes.

Apparaît dansModifier

Logo-MHFU (2009) Logo-MHP2G (2008) Logo-MHFU (2009)
Opus principaux
Série Frontier
  • Aucune apparition
Spin-off
  • Aucune apparition

RemarquesModifier

  • Different from Blangonga, this species of Blangonga requires a weapon that has the Ice element for hunters to break its fangs, whereas a normal Blangonga needs Fire. Also like Blangonga, breaking its fangs causes its roar to become ineffective to hunters without Earplugs.
  • It's good to have weapons with at least White Sharpness; the Copper Blangonga's fur is tough and its hind legs are penetrable only with Purple Sharpness.

  • The Copper Blangonga trades its straight forward lunge attack for a rock throw attack that can cause serious damage. The rock can also bounce in another direction if players are far enough away from it when the rock is thrown.
  • The Copper Blangonga has four variants of the rock throw move. For the first it will jump high in the air and toss a rock straight down without any bounce, second it will jump a short distance forward and toss a rock a long distance that will bounce at some point and third it will throw the same way as a normal Blangonga. Finally, the Blangonga could perform a very small leap and send shards of a rock in different directions, which can hit players who are caught off guard.
  • Its underground dig attack has also changed. Instead of coming out from beneath the hunter like the normal Blangonga, it will jump out and high into the air some distance away and toss a rock at the hunter. Apparently its lock-on is very accurate when not enraged, and otherwise when it is in rage.
  • Whenever Copper Blangonga hops backwards, its next attack will always be a rock throw of some kind.
  • Another useful tip is that when it gets knocked down via arm/legs, it will stay down three times longer than a normal Blangonga.